Pouczająca zabawa w chowanego

1 września 2009, 12:03

Zabawa w chowanego, gra w Half-Life 2 i praca policji mają ze sobą więcej wspólnego, niż mogłoby się wydawać. Dzięki badaniu metod ukrywania i szukania obiektów przez dorosłych, dotąd skupiano się raczej na dzieciach i zwierzętach, można ulepszyć zarówno środowiska wirtualne, jak i narzędzia stosowane przez organy ścigania.



Pięć dni wystarczy...

15 kwietnia 2015, 12:17

Zaledwie 5 dni wysokotłuszczowej diety może zmieniać sposób przetwarzania glukozy przez mięśnie.


Zmarł wybitny polski psycholog, profesor Jan Strelau

4 sierpnia 2020, 18:13

Nie żyje profesor Jan Strelau, wybitny psycholog i nauczyciel akademicki, znany z badań nad temperamentem. Odszedł 4 sierpnia w wieku 89 lat.


Procesor Cell© IBM

Wirtualne światy IBM-a

29 kwietnia 2007, 10:06

IBM ogłosił, że ma zastosować procesory Cell BE, które stanowią mózg konsoli PlayStation3, w swoich komputerach typu mainframe. Zadaniem takich maszyn byłaby obsługa światów wirtualnych przyszłości.


ReWalk

Sparaliżowani wstają i chodzą

6 grudnia 2010, 16:53

Nie cud, lecz technologia. „Życie odzyskane" – tak kompania Argo reklamuje ReWalk - urządzenie, które pozwoli osobom sparaliżowanym wstać, chodzić i prowadzić niemal normalne, codzienne życie.


Pierwsze testy kliniczne szczepionki przeciwko wirusowi Zika

21 czerwca 2016, 12:00

Amerykańska Agencja ds. Żywności i Leków (FDA) wydała zgodę na pierwsze testy kliniczne szczepionki przeciwko wirusowi Zika. Amerykańska Inovio Pharmaceuticals Inc. i południowokoreańska GeneOne Life Sciences Inc. poinformowały, że GLS-5700 zostanie podana 40 osobom


Głosowanie na najdziwniej zatytułowaną książkę. Nominowano wyłącznie wydawnictwa naukowe

16 listopada 2021, 16:10

Na liście pozycji nominowanych do tegorocznej Diagram Prize - nagrody dla najdziwniej zatytułowanych książek - po raz pierwszy w 43-letniej historii konkursu znalazły się wyłącznie tytuły, które ukazały się nakładem wydawnictw uniwersyteckich/specjalizujących się w treściach naukowych. Do 26 listopada można głosować on-line. Tytuł zwycięskiej publikacji zostanie podany 3 grudnia.


Autyzm według autystyka

5 marca 2008, 12:43

Dwudziestosiedmioletnia Amanda Baggs ma autyzm. Nie mówi, ale korzysta ze wszelkich dobrodziejstw Internetu i technologii komputerowych: bloguje, gra w Second Life i koresponduje ze swoimi znajomymi z zespołem Aspergera i autyzmem. Ostatnio zamieściła na YouTube'ie 8-minutowy film, który wiele wnosi do naszego rozumienia zaburzenia, na które cierpi.


Nowa metoda odchudzania - przymierzanie awatarów

7 listopada 2012, 13:26

Interaktywne gry sieciowe mogą wspomagać odchudzanie. Okazuje się bowiem, że silny związek z awatarem wpływa na zdrowie i wygląd jego właściciela.


Musk i DeepMind nie chcą pracować nad robotami bojowymi

19 lipca 2018, 06:00

Podczas International Joint Conference On Artificial Intelligence, która odbywa się właśnie w Sztokholmie, Future of Life Insitute zaprezentował dokument, którego sygnatariusze zobowiązali się do nieprowadzenia prac nad śmiercionośnymi autonomicznymi systemami bojowymi


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy